Grupo de Estudos Transición ecosocial e desexo

Dirección Nuria Alonso, Fran Quiroga
Participantes ADEGA, Begoña de Bernardo, Alba Cid, Chus Domínguez, Lara Dopazo, Llorian García, Daniel López, Marimo, Miriam Miranda, Luz Pichel, Alexandre Pichel-Vázquez, Belén Sola, Jaime Vindel

Ao longo do 2022 a Fundación Luis Seoane acolleu o Grupo de Estudos Galiza e o Decolonialismo, un programa que tiña como obxectivo abrir un espazo de investigación experimental. Nesta nova edición, os obxectos de estudo serán a transición ecosocial e o desexo. Ademais, súmase a Fundación Entretantos como coorganizadora.

Agora, o reto do Grupo de Estudos é desentrañar aqueles desexos que activan as pancas que nos permiten avanzar cara a mundos máis habitables formulando unha serie de preguntas. Que experiencias ecosociais son relevantes e poden ser replicadas? Que outros xeitos de subxectivación política se están creando para non poñer en xogo o futuro? Cales poden ser as pancas para saltar do desexo individual á mobilización colectiva ou se os desexos colectivos xeran axencia cidadá? En definitiva, preténdese xerar colectivamente novos relatos que vaian alén do desastre.

Dirixido polo investigador e curador Fran Quiroga e por Nuria Alonso, ambientóloga da Fundación Entretantos, o grupo contará coas intervencións das poetas Luz Pichel, Lara Dopazo e Alba Cid, o experto en agroecoloxia e investigador do CSIC Daniel López, ou a profesora da Universidade de León Belén Sola.

Xoves 1 de febreiro, 19 h. Alexandre Pichel-Vázquez e mariamo. Desexo e amor

O papel, os cercos e as necesidades dos afectos, o amor, o desexo para facer camiños inclusivos cara a un escenario de vida futura sostible son os temas que se abordarán nesta conversa. Que pasaría se se abandonase a dicotomía amor/bo-odio/malo? Como facerlles fronte? É factible responder desde o amor ou precisamos novos lugares afectivos comúns? Cales poden ser as pontes entre os desexos individuais e os colectivos? Que novas subxectividades se precisan para deseñar un camiño que atende ás disidencias, ao corpo e á natureza?

Alexandre Pichel-Vázquez é investigador predoutoral na Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Os seus intereses de investigación discorren polos estudos de xénero, a ultradereita e a teoría afectiva.

mariamo é artista e activista ambiental e antirracista. Doutora en física non lineal, e tradutora e intérprete. É autora do capítulo amoras no libro colectivo O cento voando: amores, alianzas e non-monogamias.

Máis información sobre o Grupo de Estudos: transicionecosocial.tumblr.com

Actividades actuais

Somos o que lemos
Actividade