Grupo de Estudos Galicia e o decolonialismo

Dirección Fran Quiroga

O Grupo de Estudos é un programa de investigación que nace co obxectivo de crear una plataforma de reflexión na Fundación Luis Seoane ao redor de diferentes cuestións relacionadas co pensamento contemporáneo. Nesta ocasión, o tema que se abordará é a relación entre decolonialismo e Galicia a través dun enfoque diacrónico co que se analizará o significado das migracións no pasado e a súa proxección no futuro.

O debate contará coa participación de diferentes investigadores como o sociólogo e profesor da Universidade de Berkeley Ramón Grosfoguel, a activista e antropóloga do BAU Centro Universitario de Deseño de Barcelona Mafe Moscoso, a performer Artemisa Semedo, a filóloga e profesora da Universidade de Bangor Helena Miguélez-Carballeira, a ensaista e activista Brigitte Vasallo, a artista Lucía Egaña, a música e investigadora Mercedes Peón, a profesora da UDC Antía Pérez Caramés e o profesor da USC Xosé Manuel Núñez Seixas.

O Grupo de Estudos está dirixido polo investigador Fran Quiroga, responsable de proyectos como Ruraldecolonizado (MUSAC-CGAC), Gabinete de Imaxinación Política (Ayuntamiento de A Coruña), Fiestas Raras (Imagina Madrid, Matadero) e o #salóndoMARCO (MARCO de Vigo). Mediador en Concomitentes, unha iniciativa de arte cidadá ao redor do parque do Pasatempo de Betanzos, é tamén coautor e coeditor das obras Mutaciones en el espacio público (Bartlebooth, 2021) Pensar y Hacer en el Medio Rural. Prácticas culturales en contexto (Ministerio de Cultura e Deporte, 2020), A través das marxes (Bartlebooth, 2018), Revoltando á terra (Bolanda, 2018) e La fiesta, lo raro y el espacio público (Bartlebooth, 2019).

As sesións do Grupo de Estudos serán públicas, e terán lugar no auditorio da Fundación Luis Seoane.

Próxima intervención:

Xoves 26 de maio, 20:00 horas. Mercedes Peón. O pasado presente. Entrada libre ata completar capacidade

O pasado presente é o título da próxima sesión do Grupo de Estudos Galicia e o decolonialismo, que estará conducida pola cantante, instrumentista e compositora Mercedes Peón (Oza-Cesuras, A Coruña, 1967). Na súa intervención, a artista analizará xunto cos asistentes como a nación está atravesada polo respecto á tradición e á creación desde a terra, e como as xenealoxías non son unha lousa, senón un aliciente para pensar as formas de estar e sentir a realidade. Deste xeito, a tradición volve ser unha contínua adaptación que tén unha historia e un espazo que posibilitan a experiencia do mundo contemporáneo.

Mercedes Peón é unha das figuras máis destacadas do panorama musical galego. Aos 17 anos, comeza a percorrer as aldeas de Galicia co obxectivo de recompilar as diferentes manifestacións da música tradicional para preservalas e difundilas entre as novas xeracións. En 2000 publica Isué, o seu primeiro álbum, ao que seguirían Ajrú (2003), Sihá (2007) e Sós (2011). O seu último traballo é Deixaas (2018), froito dun intenso período de investigacións sobre as posibilidades da arte do son, eido no que é referente internacional.

Toda a documentación do proxecto está dispoñible no arquivo web galiciaeodecolonialismo

Para máis información: Grupo_de_Estudos.pdf

Actividades actuais